baner

Poradniki - Wyłączenie bzyczka od pasów

Ten poradnik zawiera opis wyłączenia buzzera (brzęczyka) informującego o nie zapięciu pasów bezpieczeństwa.

Wytargaj konsolę środkową. Wychodzi razem z panelem klimy i jest na samych zaczepach. Znajdź jakiś punkt zaczepienia, złap paluchami. A jak nie, to musisz gdzieś podważyć, żeby włożyć palce. Fachowo do tego celu służy płaska łyżka teflonowa, która jest zarówno cienka jak i twarda, a do tego nie pozostawia śladów na plastiku. Doraźnie możesz użyć takiej do ściągania opon rowerowych (plastikowej ! ).

Sprawdź, czy wszystkie metalowe zatrzaski zostały w tej części, którą masz w ręce - jeśli nie, przełóż. Sprawdź, czy z tych zaczepów nie poschodziła czarna taśma. To o tyle istotne, że bez tej taśmy istnieje ryzyko zagnieżdżenia się świerszczy po ponownym złożeniu.

Zdejmij górną część (ramkę) na tunelu wokół lewarka. Też jest na takich samych zatrzaskach, więc uwagi jak wyżej.

Po zdjęciu tej ramki odkręć wkręty mocujące cały ten plastikowy zespół. Dwa są za lewarkiem, a dwa z przodu, w tych "rączkach", pod którymi na zakrętach wylatuje na podłogę telefon położony koło gniazda USB ;) NIE musisz odkręcać 8 wkrętów trzymających mieszek lewarka.

Zdejmij cały ten zespół i odchyl w prawo. Pamiętaj przy tym o wypięciu wtyczek od USB i gniazd zapalniczek.

Oczom Twoim ukaże się BCM z dwoma wtyczkami od dołu i jedną antenową po prawej. Wypnij wszystkie, a następnie odkręć dwie nakrętki 8 (czyli na klucz 10), które są nad BCM. Cofnij BCM lekko do tyłu i wyjmij.

Zobaczysz coś takiego:

Przy użyciu śrubokręta i zgrabnych palców otwórz BCM. Nie ma żadnych klejów, żywic, ani innych pułapek. Zobaczysz wewnątrz to:

W lewym górnym rogu widać buzzer. Możesz go zakleić, zamordować, wylutować, czy co tam będziesz chciał.
Enjoy!

Pamiętaj, że ten sam buzzer sygnalizuje pozostawione światła, więc żeby potem nie było płaczu ;)
Bo jak wezwiesz assistance na rozładowany aku, a w serwisie zobaczą taką ragadandę z buzzerem, to nie wywalczysz wymiany gwarancyjnej nawet w Strassburgu :)

I jeszcze jedno: jeśli nie jesteś obyty z demontażem wyposażenia samochodowego, to niech Ci nawet do głowy nie przyjdzie próba ściągania gałki zmiany biegów z lewarka.

Jeśli zdecydujesz się wylutować, to miejsca lutowania zabezpiecz np. bezbarwnym lakierem do paznokci (po obu stronach płytki). Wszystkie moduły elektroniczne w samochodach mają, już po lutowaniu, płytki powleczone specjalną solder maską (o strukturze własnie takiej jak lakier bezbarwny), ponieważ gwałtowne zmiany temperatury i wilgoć powodowałyby korozję cyny i miedzi na laminacie.

Autor: jerry