W styczniu Kia była drugą najchętniej wybieraną marką samochodów osobowych w Polsce. W ubiegłym miesiącu zarejestrowano 3.246 nowych aut osobowych, czyli o aż 59,43% więcej niż w grudniu ubiegłego roku. Kia jest przy tym jedyną marką w pierwszej szóstce tego zestawienia, która zanotowała wzrost liczby rejestracji w styczniu w porównaniu z wynikiem osiągniętym w grudniu. Wzrost liczby rejestracji nowych samochodów osobowych marki Kia w porównaniu z rezultatem ze stycznia 2021 roku jest nawet większy i wynosi aż 64,77%. Rekordowe wyniki rejestracji przełożyły się na rekordowy w historii udział marki Kia w rynku – tylko w ciągu roku (od stycznia 2021 roku do stycznia 2022 roku) zwiększył się on z 6,11% do 11,2%, czyli udział marki Kia w rynku nowych samochodów osobowych w Polsce jest blisko dwukrotnie większy niż udział Kia w rynku europejskim, gdzie marka również odnotowuje rekordowe wyniki.
Kia po raz kolejny pobiła także rekord udziału w europejskim rynku, osiągając w styczniu rekordowy wynik, wynoszący 5,7%. Według nowych danych, opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA), w styczniu Kia ustanowiła również dwa inne rekordy – liczby rejestracji w pojedynczym miesiącu oraz zajęła czwarte, najwyższe jak dotychczas, miejsce pod względem sprzedaży nowych aut osobowych.
W krajach Unii Europejskiej, regionu EFTA oraz w Wielkiej Brytanii w zeszłym miesiącu zarejestrowano w sumie 47.137 samochodów marki Kia, co stanowi wzrost o 38,8% w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku. Wynik marki Kia wypada bardzo korzystnie na tle całego rynku nowych samochodów osobowych, który skurczył się o 2,4%. Marka nie tylko utrzymuje, ale wciąż zwiększa tempo wzrostu odnotowane w ubiegłym roku, kiedy jako jeden z nielicznych producentów samochodów przezwyciężyła trudności produkcyjne i szybko poradziła sobie nie tylko ze skutkami pandemii Covid-19, ale również z niedoborem półprzewodników.