
- W Polsce liczba rejestracji nowych samochodów marki Kia wzrosła w ubiegłym roku do 33 715 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 4,31% w porównaniu z wynikiem z 2021 roku, przy czym cały rynek skurczył się w poprzednim roku o 6%;
- Jeśli chodzi o rynek Polski, to Kia w 2022 r. zajęła 3 miejsce pod względem ilości sprzedanych nowych samochodów, natomiast w grupie klientów „nieinstytucjonalnych” koreańska marka uplasowała się na drugim miejscu!
- W TOP20 marek na polskim rynku Kia może pochwalić się największym wzrostem wśród marek popularnych;
- Wzrost sprzedaży przełożył się na wzrost udziału w polskim rynku do 8%;
- Kia bije nowe rekordy sprzedaży w Europie – w grudniu 2022 roku udział w rynku sięgnął 5,0%;
- Kia z sukcesem wkracza w nowe obszary biznesowe, w których stawia na mobilność;
- Premiery nowych zelektryfikowanych modeli – nowego Niro EV, flagowego EV6 GT, nowego XCeeda i nowego Sportage Plug-in Hybrid;
- Uznanie na arenie międzynarodowej i liczne nagrody dla najnowszych zelektryfikowanych samochodów marki Kia.